Relaţiile personale, dar şi performantele tale profesionale pot avea de suferit, dacă lipsa somnului rămâne o problemă care se perpetuează şi căreia nu-i acorzi atenţie. Vei primi repetate semnale de alarmă de la organismul tău, care va înregistra o creştere a nivelului de cortizon, un hormon al “stresului”, tocmai datorită privării de odihnă.

Dacă vei continua să te încăpăţânezi să ignori nevoia de somn, nu vei face altceva decât să acumulezi din ce în ce mai mult stres, iar acest cerc vicios poate cauza diverse probleme de sănătate, dintre care cele mai frecvente sunt afecţiuni ale inimii. Află cum poţi să ai parte de somn uşor, doar urmând câţiva paşi, cât se poate de simpli: Nu ignora problema! Limitează consumul de cafeină şi alcool! Fă mişcare în mod regulat! Relaxează-te!

În opinia unuia dintre cei mai cunoscuţi profesori de Psihiatrie din SUA, dr. Neil B. Kavey, care cercetează problemele cauzate de lipsa somnului încă din anul 1973, este foarte importantă conştientizarea nevoii de odihnă şi adoptarea unui regim de viaţă sănătos care să ţină cont de acest lucru. Iată câteva din sfaturile sale:

Propune-ţi scopuri realiste pe termen scurt!

Astfel, cu paşi mici, prin exersarea obiceiului de a mânca echilibrat şi cu răbdare, aşezată la masă, consumând fructe, legume, bând mai multă apă, treptat, se va induce o stare de relaxare şi confort, atingându-se atât obiectivul pierderii în greutate, cât şi cel al înlăturării oboselii, pe parcurs. Recunoaşte importanta somnului!

Ar trebui să realizezi că somnul este un proces biologic esenţial pentru buna funcţionare a organismului şi pentru întărirea rezistentei fizice şi psihice. Somnul poate ajuta la vindecarea mai rapidă a bolilor şi la menţinerea unui tonus bun. Tratează insomnia!

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here