HomeLuxuryAchiziționarea de către Farfetch a participației la Yoox Net-a-Porter a primit aprobarea...

Achiziționarea de către Farfetch a participației la Yoox Net-a-Porter a primit aprobarea UE

Autoritățile europene de reglementare antitrust au aprobat o tranzacție prin care Farfetch ar urma să intre într-o societate mixtă cu Richemont pentru a prelua proprietatea platformei rivale de comerț electronic de lux Yoox Net-a-Porter.

Conform acordului, anunțat în august 2022, Richemont ar urma să vândă o participație de 47,5% din YNAP către Farfetch, cu prevederi pentru o achiziție completă în următorii trei până la cinci ani. Magnatul de afaceri emiratez Mohamed Alabbar va achiziționa 3,2 la sută din YNAP, reducând astfel participația Richemont la sub 50 la sută și permițându-i să elimine din bilanțul său platforma de comerț electronic care înregistrează pierderi.

Aprobarea Comisiei Europene a fost unul dintre obstacolele procedurale finale în vederea finalizării tranzacției, după aprobarea autorităților de reglementare din Marea Britanie în aprilie.

Pentru Richemont, tranzacția oferă o modalitate de a se debarasa de YNAP, care a tras în jos evaluarea grupului elvețian, în ciuda performanțelor solide ale activității sale principale de ceasuri de lux și bijuterii, care include Cartier, Jaeger-Le Coutre și Van Cleef & Arpels. Evaluarea implicită a YNAP la 1 miliard de euro în momentul anunțării tranzacției a însemnat că Richemont a luat o reducere de aproape 3 miliarde de euro pentru acest activ.

Pentru Farfetch, această tranzacție ar trebui să îi îmbunătățească poziția în sectorul comerțului electronic de lux. Atât mărcile YNAP, cât și cele ale Richemont, inclusiv titanul bijuteriilor Cartier, care se estimează că generează vânzări anuale de peste 10 miliarde de euro, urmează să se replatformeze folosind tehnologia de comerț electronic a Farfetch. Se așteaptă ca Farfetch să adauge peste 3 miliarde de dolari în volum brut de mărfuri pe piața sa, având acces la mărcile vândute pe Yoox-Net-a-Porter, care își vor vinde produsele și pe piața Farfetch.

Dar, deși combinarea cu Net-a-Porter ar oferi Farfetch o mai mare amploare și ar aduce un concurent de top în cadrul companiei, analiștii au pus la îndoială faptul că piața este în măsură să absoarbă un rival care a înregistrat pierderi constante de peste 200 de milioane de euro pe an.

Acțiunile Farfetch au scăzut cu aproape 90% din august anul trecut, o cădere spectaculoasă, după trimestre consecutive de scădere a vânzărilor, în condițiile în care e-tailer-ul s-a luptat să convingă consumatorii să cumpere bunuri pe piața sa. În august, Farfetch a raportat că veniturile din al doilea trimestru s-au contractat cu 1% față de anul trecut, până la 572 de milioane de dolari, mult sub previziunile analiștilor, de 650 de milioane de dolari.

Farfetch a înregistrat, de asemenea, un declin al vânzărilor de 40% de la an la an în platforma sa de incubare a mărcilor, New Guards Group, care operează Off-White și Palm Angels, precum și licența europeană pentru Reebok, pe măsură ce apetitul consumatorilor pentru hainele de stradă se diminuează. Aceste rezultate au determinat compania să își reducă perspectivele de vânzări pentru întregul an cu 500 de milioane de dolari.

Poziția slăbită a Farfetch a devenit o sursă de îngrijorare în rândul unora dintre clienții care îi folosesc platforma, printre care se numără sute de buticuri, mari magazine și mărci. Slăbiciunea este cu siguranță o preocupare și pentru Richemont, care urmează să primească acțiuni la Farfetch, evaluate la aproximativ 440 de milioane de dolari la momentul tranzacției, în schimbul participației sale la YNAP. Valoarea acestor acțiuni în prezent, la prețul actual al acțiunilor Farfetch, este de aproximativ 90 de milioane de dolari.

Farfetch a făcut progrese intermitente în ceea ce privește reducerea propriilor pierderi. Aceasta a raportat pierderi ajustate înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare de 31 de milioane de dolari în al doilea trimestru, de la o pierdere de 24 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut. Aceasta spune că se așteaptă să reducă costurile cu 150 de milioane de dolari în acest an. Compania a continuat concedierile, și-a închis divizia de frumusețe în august, după ce nu a reușit să crească vânzările în acest segment, și în prezent caută un cumpărător pentru retailerul de frumusețe de lux Violet Grey, pe care l-a achiziționat în ianuarie 2022 pentru 50 de milioane de dolari în numerar și acțiuni.

Unii investitori spun că Farfetch și-a pierdut concentrarea și ar trebui să se concentreze pe relansarea creșterii pe piața sa principală, unde vinde bunuri direct de la buticurile de lux din întreaga lume, și să se folosească de abilitățile sale în materie de e-concesiune pentru a trece YNAP la un model similar, cu o dependență mai mică de cumpărarea de stocuri scumpe. Acest lucru ar putea însemna că societatea își reduce serviciile de comerț electronic cu etichetă albă și se debarasează de unitatea New Guards Group, despre care se spune că este profitabilă, care înregistrează cea mai accentuată încetinire a vânzărilor.

Rezultatele parteneriatului dintre Farfetch și YNAP ar putea avea implicații pentru comercianții cu amănuntul de produse de lux în general, care au avut dificultăți în creșterea profitabilității pe măsură ce mărcile de lux reușesc să atragă mai bine consumatorii să cumpere direct de la ei, atât online, cât și în afara lor, a declarat Tom Nikic, analist de cercetare de acțiuni la Wedbush Securities.

In recent years, London-based MatchesFashion has grappled with widening losses, while Montreal-based Ssense laid off 138 employees, about 7 percent of its headcount, earlier this year. Munich-headquartered Mytheresa, one of the few luxury e-tailers that has consistently made a profit, has seen growth slow.

“This is going to be an important experiment for the industry… in terms of shaping how the industry thinks about the distribution of luxury goods,” Nikic said.

Puteti investi la bursa prin platformele:

Recomandare: Nu uitati sa aveti un portofoliu diversificat pentru a fi protejat in caz de situatii mai putin placute in cazul unora dintre investitiile din portofoliu!

binance-banner-1024x127.jpg


Disclaimer: Nu sunt un analist financiar, consultant si nici broker. Iti voi oferii ajutorul prin prisma experientei personale pe portofoliul propriu de investitor si nu de povestitor. Ceea ce vei decide sa faci in urma discutiei cu mine, este strict responsabilitatea ta. In momentul in care vei lua decizia sa investesti, iti voi recomanda si o lista de brokeri autorizati cu care vei putea discuta si incepe deschiderea contului de tranzactionare.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read