HomeMondenCum a fost Monica Barladeanu transformata in personaj de tablouri celebre!

Cum a fost Monica Barladeanu transformata in personaj de tablouri celebre!

Monica Barladeanu a acceptat cu bucurie oferta reprezenatantilor revistei Tabu pentru a fi personajul pictorialului de coperta a numarului aniversar 100.

Actrita a fost fotografiata in ipostaze asemanatoare celor din tablouri célèbre. S-au folosit creatii vestimentare si decoruri elaborate iar rezultatul este pe masura.

Iata intregul process, explicat de fotograful Dan Samoila pe site-ul www.tabu.ro.

Cover

Am fotografiat-o pe Monica intr-o lumina directa si dura, fara alte accesorii de modificare a luminii, tocmai ca sa-mi deseneze cat mai bine fizionomia si sa o pot trata grafic in maniera dorita – pop art cu sugerarea grafica a serigrafiei gen Andy Warhol.

Imaginea aleasa am prelucrat-o in photoshop pana am obtinut efectul de serigrafie (sau de imagine de ziar monocroma marita excesiv), am vectorizat totul in Illustrator si am colorat in tenta plata, vectorial, fiecare element: parul, pielea, ochii, buzele, farduri etc.

Toulouse Lautrec

Pentru acest cadu Monica a fost fotografiata stand pe scaun si cum mana sprijinita pe un stativ de lumina. Restul elementelor din spate sunt suprapuneri de diferite tuse de pictura facute de mine aici in studio, pe diferite suporturi si cu diferite tipuri de culori, acuarele si acrilice in special.

Umbrela si manerele scaunului pe care sta, au fost facute in laviuri de acrilice pe hartie de acuarela.

In final, pentru a compensa pe cat posibil diferenta de textura intre variatele tehnici in care am facut tusele de pictura, dar si diferentele de texturi intre hartia de acuarela, cartonul panzat sau hartia de desen – am aplicat o extura de panza de in pe care am rarefiat-o in zona portretului Monicai.

Matisse

Ca si in cazul imaginii de coperta, am folosit din nou o lumina mai dura pentru a putea “desena” trasaturile Monicai, am pictat un fundal in tenta mai plata (scanat ulterior), mai putin vibrat, pentru culoarea rosie din spate, am pictat acele decoratii de pe bluza, pe hartie alba de desen cu tempera, am scanat-o si am suprapus-o in photoshop peste bluza.

Peste toata imaginea Monicai am aplicat selectiv, divese filtre de photoshop ca sa-i dau acea usoara impresie de pictura.

Degas

Aici partea de fotografiere a fost cea mai solicitanta pentru Monica. Si trebuie sa recunosc ca s-a descurcat admirabil.

In lumina ca de mansarda pe care am creat-o in studio, pe un fundal neutru, Monica s-a desfasurat ca o adevarata actrita si a reusit sa-mi dea o multitudine de expresii si pozitii care m-au ajutat ulterior la compunerea imaginii finale.

Fundalul a fost pictat pe o textura foarte pronuntata de panza, in straturi diferite de culori acrilice, frecate cu hartie abraziva, repictate dupa aceea pana ce am obtinut textura dorita.

Peste suprapureile de imagini ale Monicai, am aplicat si aici o alta textura de pana pentru uniformizarea, pe cat a fost posibil, a intregii compozitii.

Modigliani

A fost de fapt primul visual prelucrat. Monica a fost fotografiata pe un scaun, in tinuta respectiva, insa fara cravata la gat. Fundalul, pictat in tempera pe hartie de acuarela, ( a sevit ca baza ulterioara si pentru alte texturi ).

Cravata, masa si scaunul au fost pictate in culori acrilice si suprapuse ulterior in photoshop. Tot photoshop s-au dat la final si efectele picturale de pe hainele, parul si tenul Monicai. Ultimul element a fost rama, dintr-o librarie de imagini, recolorata si ajustata in photoshop.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read