HomeDIVERSEMicrosoft si Yahoo testeaza un parteneriat in domeniul mesageriei instant

Microsoft si Yahoo testeaza un parteneriat in domeniul mesageriei instant

Companiile Yahoo Inc. si Microsoft Corp. au anuntat joi ca serviciile lor de mesagerie instant vor fi compatibile astfel ca utilizatorii ambelor servicii vor putea face schimb de mesaje intre ei, informeaza AFP.

Asocierea intre Yahoo! Messenger si Windows Live Messenger este prezentata de cele doua companii drept o premiera mondiala in domeniul portalurilor de Internet, estimandu-se ca va reuni aproximativ 350 milioane conturi de Internet din intreaga lume.

Anuntat initial in luna octombrie 2005, lansarea proiectului a fost amanata cu o luna deoarece Microsoft a dorit sa se asigure ca sistemul nu va pune probleme de securitate.

“In afara schimburilor de mesaje instant, utilizatorii celor doua comunitati vor putea vedea daca prietenii lor sunt online, sa faca schimb de pictograme si sa adauge noi contacte provenind de la ambele servicii, totul fiind gratuit”, au indicat Yahoo! si Microsoft intr-un comunicat comun.

Oficiali din conducerea ambelor companii au precizat ca in prezent nu exista planuri pentru includerea de capabilitati video in noul parteneriat, insa aceasta ar putea fi o optiune in viitor.

Deocamdata programul de parteneriat este disponibil doar pentru un numar limitat de utilizatori intr-o versiune preliminara de testare, urmand ca toti utilizatorii sa aiba acces la o interoperabilitate completa in lunile care urmeaza.

Parteneriatul va fi lansat simultan in SUA si alte 17 tari (Germania, Argentina, Brazilia, Canada, China, Coreea de Sud, Spania, Franta, Hong Kong , India, Italia, Mexic, Olanda, Singapore , Taiwan, Turcia si Marea Britanie).

In prezent grupurile Microsoft, Yahoo si AOL (divizie Time Warner Inc) au fiecare propriul serviciu de mesaje instant, existand probleme pentru persoanele care doresc sa comunice cu colegii sau prietenii abonati la un serviciu diferit.

Analistii considera ca parteneriatul intre Microsoft si Yahoo este o modalitate de a concura cu AOL, lider pe piata mesageriei instant din SUA, si cu Google, lider in domeniu cautarilor online dar un jucator relativ nou venit pe piata de mesaje instant.

SmartFinancial.ro, 15 iul 2006

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read