In Saptamana Financiara apare un articol foarte interesant despre viitorul internetului mobil si al luptei incepute pe aceasta piata. Desi Google se lupta cu un gigant Apple in acest moment ( G-mobile- HTC cu Android avand forecast de 200.000 până la 400.000 de unităţi în 2008- spre deosebire de cele 10 milioane de dispozitive iPhone pe care le va comercializa Apple), sunt convins ca in final va invinge. Si Microsoft a fost un Goliat la inceput si iata ca micul David i-a dat cu prastia in cap. Dar pentru ce se lupta G-Phone-ul cu iPhone-ul?
Telefonul mobil are toate sansele să devină cea mai importantă invenţie din istoria omenirii. Acum în lume sunt 3,2 miliarde de utilizatori de telefoane mobile, iar numărul acestora va creste cu cel puţin un miliard în următorii ani. Astfel, telefoanele mobile sunt mai numeroase decât masinile (aproximativ 800 de milioane înregistrate în toată lumea) sau cărţile de credit (există aproximativ 1,4 miliarde în toată lumea). Telefonul mobil a inlocuit ceasul de la mana, portofelul, walkman-ul sau chiar bijuteriile afisate ostentativ pentru declararea statusului social… Mâine, cine stie ce va înlocui telefonul mobil
De ce e atat de diferit G-phone de iPhone? Puterea programului Android sta in faptul ca sistemul de operare este open source. Nu contestă producătorii de telefoane mobile, care sunt invitaţi să producă telefoane care să folosească noul sistem de operare. Le este asigurată dezvoltarea permanentă a sistemului, pe baza comunităţii open source întreţinute de Google si nu este un sistem inchis, controlat ca la Apple.
Care este miza?
Telefonul mobil va deveni mâine un centru informaţional, un instrument de navigaţie în lumea urbană, armă de temut a jurnalismului cetăţenesc, mijloc de verificare a identităţii unei persoane si probabil că acesta este doar începutul.
În încercarea de a se menţine cât mai aproape de consumator, companiile din întreaga lume vor folosi ecranul telefonului mobil asa cum astăzi folosesc ecranul computerului personal.
50 de miliarde de dolari va fi piaţa publicităţii pe mobile. În timp ce în 2008 Google câstigă sub un miliard de dolari din publicitate pe terminale mobile, viitorul ar putea fi cu mult mai frumos. Ca răspuns la o întrebare venită din partea editorilor alleyinsider.com, seful Google, Eric Schmidt, recunoaste că el visează la o piaţă de 50 de miliarde de dolari, din care Google să poată atrage aproape jumătate.
Potrivit eMarketer.com, în 2008, piaţa de advertising mobil va atinge aproximativ 1,7 miliarde de dolari, o sumă aproape dublă faţă de consumul de 878 de milioane de dolari atrasi în 2007. Până în 2012, este de asteptat ca piaţa să atingă 6,5 miliarde de dolari în SUA. Piaţa care va domina însă lumea întreagă este cea din Asia de Sud-Est, care ar putea atinge aproximativ 8 sau 9 miliarde de dolari în 2012Pe total, în 2012, publicitatea pe mobile la nivel mondial s-ar putea apropia de 20 de miliarde de dolari.“Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea.Cunosterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea.”