Regimul DASH a fost declarat cel mai bun tip de dieta in urma unui studiu realizat de US News. Acestia au considerat ca DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) are un raport eficienta si stare de bine mult peste limita altor regimuri. In faza incipienta regimul DASH a fost gandit ca o modalitate de a adopta un stil de viata sanatos si pentru a preveni bolile de inima, dar treptat a devenit o dieta pentru toate varstele.

Cum arata cele trei mese principale in timpul regimului DASH?

Ceea ce isi propune regimul DASH este consumul unui nivel cat mai scazut de sodiu si grasimi saturate. Toate acestea ajuta la scaderea colesterolului si la finalul dietei s-a remarcat ca scade si greutatea corporala. Este un regim ce incurajeaza consumul de alimente bogate in magneziu, calciu si potasiu. Cu alte cuvinte este indicat ca in timpul regimului DASH sa consumi banane, portocale, kiwi, pepene si cartofi, dar fierti. Iata care sunt variantele puse la dispozitie pentru fiecare masa. Regimul DASH propune pentru micul – dejun, iaurtul probiotic insotit de afine si cereale integrale sau un suc natural de portocale la care se adauga un sandwich cu branza dietetica. La pranz se recomanda, in cazul regimul DASH, sote-ul de legume, salata de cruditati cu varianta salata greceasca, peste fiert cu orez sau dovlecei in sos de rosii. Cina nu este nici ea uitata, astfel ca urmatoarele mancaruri sunt recomandate: salata de ton cu porumb, salata de fasole verde sau paste integrale cu sos de rosii. Daca va intrebati despre desert, ei bine, alunele, nucile, merele la cuptor sau salatele de fructe sunt printre alimentele indicate.

Alimente recomandate si interdictii in regimul DASH

Totusi produsele de panificatie nu trebuie excluse in cazul regimului DASH. Din contra, sunt indicate: paine neagra, painea integrala, painea graham, covrigi si biscuiti din cereale integrale. Acestea au rolul de a-ti asigura doza de energie necesara. De asemenea, sub nicio forma nu va trebui sa renunti la produsele lactate. Regimul DASH spune ca ai voie sa mananci: unt, lapte si branza cu o singura conditie: sa fie degresate. Mai mult, dieta permite o singura portie de carne pe zi (pui, peste sau vita), pe cat posibil fiarta sau coapta, in niciun caz prajita. Dulciurile sunt si ele premise cu restrictii, in cazul regimului DASH. Ai voie o singura lingura de zahar, dulceata sau serbet pe zi. Este important ca dulciurile sa aiba in componenta cat mai putina grasime. Nici cu sarea nu trebuie sa te imprietenesti daca tii regimul DASH, evita pe cat posibil si foloseste cu incredere piperul sau usturoiul. Nu te baza pe ajutorul conservelor. Ele sunt total neindicate din cauza continutului crescut de sodiu pe care il au. In cele din urma, in timpul regimului DASH nu este permis consumul necontrolat de bauturi alcoolice. Ai voie cel mult un litru de bere sau 250 de ml de vin daca esti barbat si trebuie sa reduci la jumatate doza daca esti femeie. Este foarte indicat sa iti pregatesti un orar al meselor si sa-l respecti, daca vrei sa se vada cat mai rapid efectele regimului DASH.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here