Dieta vegană presupune eliminarea produselor de origine animală, adică ouă, carne şi lactate. De asemenea, multe dintre persoanele care urmează această dietă au decis să nu mai poarte articole de îmbrăcăminte.

Ellen DeGeneres, Alicia Silverstone, Jessica Chastain, Bill Clinton, Carrie Underwood şi Natalie Portman sunt câteva dintre vedetele care au optat pentru dieta vegană . Însă, trecerea la acest regim alimentar trebuie să se facă treptat şi în cunoştinţă de cauză. Faptul că eşti vegan şi mănânci cartofi prăjiţi nu aduce nimic bun pentru organismul tău. Adevărata dietă vegană presupune consumul alimentelor sănătoase şi integrale, nicidecum a produselor procesate din comerţ.

Iată care sunt principalele aspecte pe care trebuie să le cunoşti înainte de a trece la veganism:

1. Vitamina B12 poate să dea bătăi de cap

Potrivit nutriţioniştilor, vitamina B12 se regăseşte doar în produsele de origine animală. Atunci când renunţi la acestea, există riscul să ai o lipsă de vitamina B12. Aceasta are un rol crucial în corp, protejând creierul şi celulele roşii din sânge de boli grave. Oboseala, depresia, pierderea exagerată în greutate şi tulburările nervoase sunt câteva semnale pe care organismul le trimite atunci când ai lipsă de vitamina B12. De aceea este recomandat ca adepţii dieteo vegane să ia un supliment cu B12 sau să consume cu regularitate alimente bogate în această vitamină, cum ar fi  spirulina, fulgii de drojdie inactivă, borşul şi algele nori.

2. Informează-te despre proteinele de origine vegetală

Proteinele de origine animală vor fi înlocuite cu cele de origine vegetală. Printre cele mai importante alimente cu un conţinut mare de proteine şi care trebuie să se regăsească în regimul vegan sunt: quinoa, mazărea, năutul, lintea, tofu, fasolea boabe, oleaginoase (migdale, caju, fistic, nuci), seminţele crude (floarea-soarelui, dovleac, cânepă), lapte vegetal.

3. Mare atenţie la consumul de produse din soia

Citeşte întotdeauna eticheta cu ingrediente atunci când vrei să cumperi produse din soia. Laptele din soia trebuie să conţină doar boabe de soia, apa şi puţină sare, fără alte ingrediente necunoscute. De asemenea, nu este recomandat să înlocuieşti carnea cu tot soiul de produse care au la baza soia pentru că fiind procesate ele conţin şi alte ingrediente care sunt foarte nocive. Citeşte eticheta şi dacă produsul conţine ingrediente pe înţelesul tău, fără adaos de zahăr, atunci poţi să le consumi în cantităţi moderate. Miso, tempeh, tofu, tamari şi laptele de soia simplu sunt cele mai sănătoase alegeri atunci cânc vine vorba despre produsele din soia.

4. Trecerea la dieta vegană se face treptat

Nu trebuie să renunţi peste noapte la toate produsele de origine animală.

Este de preferat să măreşti treptat consumul de legume şi verdeţuri, în timp ce micşorezi porţiile de carne, ouă, lactate şi produse procesate din comerţ.

5. A fi vegan înseamnă a opta pentru alimente integrale şi sănătoase

Nu ai rezolvat nimic dacă ai renunţat la produsele de origine animală, dar mănânci cartofi prăjiţi, pâine albă, dulciuri şi paste din belşug. O dietă bogată în legume, fructe, nuci, seminţe, verdeţuri, leguminoase, cereale integrale, ciuperci, rădăcinoase, alge, germeni şi ierburi aromatice este cea care va asigura organismului toţi nutrienţii de care are nevoie.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here