61314955

Ca sa nu iti soliciti organismul de Paste, invata sa te infrupti cu masura si sa gasesti alternative pentru felurile de mancare grele. Pastreaza din meniul de Paste alimentele bune si alterneaza-le cu portii de legume si fructe. Dupa zilele de post nu e bine sa recuperezi rapid lipsa carnii si lactatelor din meniu, mai ales ca pe masa de Paste isi vor face loc fripturi, cozonaci si multe oua vopsite.

Oua vopsite si friptura miel – alimente bune in portii mici

Avem nevoie de proteine pentru o dieta sanatoasa, dar asta nu inseamna ca de Paste trebuie sa exageram cu carnea si ouale. Este adevarat ca oul este unul dintre alimentele cele mai pline de nutrienti. Are proteine, vitamine si minerale si putine grasimi. Galbenusul de ou contine destul de mult colesterol (in jur de 270mg la un ou mediu). Oamenii de stiinta pun ca un ou pe zi este benefic pentru organism. Secretul in zilele de Paste este sa ciocnesti cate oua poftesti, dar sa consumi doar unul singur in fiecare zi.

Friptura de miel este mult mai sanatoasa in comparatie cu alte tipuri de friptura din carne rosie. Este o sursa buna de fier, zinc, vitamian B12, acid folic, calciu, necesare pentru un sistem imunitar puternic. Problemele pot sa apara tot din cauza continutului mare de colesterol, la fel ca in cazul oualor. Cei care stiu ca au probleme ale sistemului cardiovascular sau afectiuni ale ficatului e bine sa nu se avante in tava cu friptura de miel. O bucatica nu e interzisa, dar e bine sa consume carne de miel cu moderatie.

Retete de Paste sanatoase si gustoase

Mesele intinse care se lungesc timp de cateva zile nu sunt ceva neobisnuit in perioada Pastelui. Si cum nu e chip sa nu poftesti la platoul cu aperitive, la drob de miel, la cozonac sau friptura la cuptor ajungi sa consumi de trei ori mai mult la o masa decat in mod normal. Solutia pentru a evita problemele digestive dupa Paste si o vizita la medic este aceeasi: moderatia si inlocuirea unor feluri din meniu cu unele mai usoare.

Pe langa friptura de miel pe care traditia o cere, pregateste si una din peste sau curcan, mai sanatoasa si mai usoara.
Pe langa ganitura cu cartofi pentru friptura, pregateste si un bol mare cu salata din verdeturi de sezon, asezonata cu un dressing cu lamaie. Poti inlocui complet garnitura cu una mai usoara din spanac, sparanghel sau praz, piureuri din telina sau morcovi sau sufleuri cu broccoli.

Retete de Paste preparate la cuptor sau gratar

Ca sa ai parte de mancare sanatoasa foloseste-te de gratar, steamer sau cuptor. Renunta la tigaie si la ulei in exces. In locul banalilor cartofi prajiti pregateste frigarui din legume sau ciuperci pe gratar. Cozonacul de Paste si pasca nu trebuie sa fie singurul desert de Paste. Alterneaza-le cu salate de fructe sau platouri cu fructe, nuci si branzeturi fine. Inlocuieste epurasii de ciocolata cu unele sortimente de ciocolata neagra sau amaruie, mai buna decat cea cu lapte.

Retete de Paste gatite sanatos

Daca te vei ocupa chiar tu de pregatirea meniului de Paste, incearca sa schimbi in retete ingredientele obisnuite cu unele mai sanatoase. De pilda, in locul uleiului de floarea soarelui foloseste-l pe cel de masline. Foloseste mai putina sare, dar lasa-ti imaginatia libera la condimentarea mancarurilor cu ierburi aromatice si mirodenii. In sosurile in care ai nevoie de smantana incearca sa folosesti lapte condensat sau iaurt cu putina grasime.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here