geaca-saint-laurent

In ultima vreme, in jurul brand-ului Saint Laurent s-au creat numeroase controverse, cea mai recenta problema fiind legata de preturile exorbitante contra carora sunt puse la vanzare articolele de imbracaminte semnate de celebra casa de moda.

Luna trecuta a fost dezvaluit faptul ca o geaca ce apartine noii colectii a brand-ului de lux Saint Laurent a fost evaluata la pretul de 40.420 de lire sterline. Mai mult, acum s-a descoperit ca rochita pe care Cara Delevingne o poarta in clipul publicitar ce face parte din campania Fall 13 este vanduta contra sumei de 48.830 de lire sterline.

Pretul extrem de piperat a fost publicat de site-ul Style.com in cadrul unui articol referitor la deschiderea unui nou magazin Saint Laurent in cartierul Soho din New York. Geaca cu pricina a fost scoasa la vanzare pe site-ul britanic Saint Laurent si a fost disponibila pana acum 3 saptamani.

Dupa ce pretul a fost prezentat pe mai multe site-uri fashion, reporterii Fashion Spot spun ca au luat legatura cu reprezentantii Saint Laurent care au declarat ca geaca nu se afla pe stoc nicaieri in Europa. In plus, nu s-a gasit nici macar in SUA vreo dovada a faptului ca piesa vestimentara ar fi fost vanduta, astfel ca ceea ce s-a intamplat in realitate cu ea ramane un mister.

Reprezentantii brand-ului au declarat ca geaca este confectionata din aceeasi lana de lux pe care Saint Laurent a folosit-o si in cazul costumelor din linia Le Smoking. Si totusi, s-ar parea ca in realitate aceasta contine doar 10% acest material, iar restul reprezinta 80% polyester si 10% satin.

In prezent, Saint Laurent vinde pantalonii din linia Le Smoking, fabricati exclusiv din materialul de lux, la un pret ce nu depaseste 1000 de lire sterline.

Unele rapoarte realizate recent dezvaluie faptul ca preturile brand-urilor de lux sunt determinate de analisti al caror interes principal este crearea unor profituri uriase bazate pe minciuni, uneori chiar si impotriva dorintei designer-ului.

Acestea decid preturile in functie de cat considera ei ca ar fi dispusi cumparatorii sa cheltuie pe un produs de lux, nicidecum in functie de costul de productie. Si atata timp cat exista persoane dispuse sa scoata din buzunar sume astronomice, lucrurile nu se vor schimba.

“Atunci cand vine vorba despre brand-urile importante, singurii factori motivanti au legatura cu profitul. Designerii pot visa la piese vestimentare frumoase, insa cei care lucreaza cu cifrele vor scadea costul de productie cat mai mult pentru a creste profitul. De asemenea, uneori designerii prefera sa foloseasca materiale ieftine nu pentru ca au preturi scazute, ci pentru efectul vizual pe care il creaza. Dar chiar si daca un material costa 2 dolari metrul, iar costul de productie al rochiei abia atinge pragul de 50 de dolari, ea nu va ajunge in rafturi cu un pret sub 3000 de dolari. De ce? Fiindca oamenii vor fi dispusi sa plateasca!”, a declarat Dana Thomas, cea care a scris “Deluxe: How Luxury Lost Its Luster”, un editorial despre felul in care luxul s-a transformat intr-o industrie globala de miliarde de dolari.

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.