Putini sunt barbatii inzestrati de la natura cu un brand voluminos si plin de fibre, pentru majoritatea masa musculara insemnand munca asidua in sala de forta si un regim dur, bazat pe proteine. Si daca nu esti unul dintre norocosii “nascuti” cu muschi, inseamna ca trebuie sa tii cont de cateva ponturi utile, care te vor ajuta in programul tau de crestere a masei musculare.

1. Nu incerca sa pari mai avansat decat esti. Multi barbati fac aceasta greseala: doresc sa se apuce de sala si, in loc sa faca acest lucru treptat, incearca sa ridice haltere cat mai grele sau sa sara direct la aparate dificile, care cer o lunga perioada de antrenament.

Sfat: Ia-o treptat, de la cea mai mica greutate si afla care este cea mai acceptabila pentru constitutia ta. Continua seturile de exercitii bazate pe greutatea respectiva.

2. Odihna. Ai nevoie de mai multa odihna decat altii, deci incearca sa petreci mai putin timp la sala si mai mult odihnindu-te.

Sfat: Incearca sa dormi cel putin opt ore pe noapte.

3. Incalzire cardio. Pentru un antrenament cat mai eficient, indicat este ca inainte de incepere sa faci maximum o ora exercitii cardio. Astfel, corpul tau va fi pregatit pentru efort si rezultatele vor fi pe masura.

Sfat: Pentru a nu face febra musculara, mergi 30 de minute pe banda.

4. Nutritia. Pentru a pune masa musculara, trebuie sa fii atent la ce mananci: evita alimentele care te baloneaza sau iti provoaca o stare de disconfort – fructele, citricele, lichidele carbogazoase.

Sfat: In schimb, mananca nuci, alune, seminte, paine integrala, ulei de masline, piept de pui, carne rosie macra si branza de burduf.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.