HomeDIVERSETot ce trebuie sa stii despre parfumuri

Tot ce trebuie sa stii despre parfumuri

Cum_imi_aleg_parfumul_-_eMAG.ro_-_2014-11-10_03.55.24

Vezi aici toata oferta de parfumuri de la eMAG!

1. Cum alegem un parfum?

Alegerea unui parfum… grea, dar frumoasa incercare! In functie de procentul de uleiuri esentiale aromate astazi putem alege dintre: parfum, apa de parfum, apa de toaleta, apa de colonie, Eau Fraiche corporala si after shave. La randul ei, aroma de pe piele poate sa difere de la o persoana la alta in functie de mai multi factori: tipul de piele (uscata, mai grasa), varsta, ce produse de curatare a pielii sau fost folosite la baie sau dus, perioada hormonala din luna pentru femei, dieta, mediul inconjurator (temperaturile crescute accelereaza evaporarea notelor de pe piele), etc.

Din punct de vedere al concentratiei, putem alege:

Parfum
Are 20% pana la maxim 40% esente aromate in compozitie. De aceea, ca si variantele mai concentrate decat el – elixirul, esenta de parfum – trebuie folosit cu moderatie, prin atingere delicata cu dopul (daca flaconul a fost astfel creat) sau prin pulverizare foarte fina.

Apa de parfum (EDP)
Procentul de uleiuri esentiale aromate combinat in solutia apa-alcool este de 15%, uneori chiar 20%. Apa de parfum persista mai putin decat o esenta/elixir de parfum sau parfum, dar este mai durabila comparativ cu apa de toaleta.
Apa de toaleta (EDT)
Mai putin concentrata – 8-10% – apa de toaleta nu persista tot atat timp ca apa de parfum sau parfumul, dar tinde sa fie cea mai folosita concentratie datorita versatilitatii notelor componente. Uneori anumite note se scot in evidenta in editii sezoniere – ape de toaleta editie limitata de vara.

Apa de colonie (EDC)
Cu o concentratie de 4-8%, apa de colonie este in general legata de produse cu destinatie masculina. O apa de colonie poate fi creata si pentru efect de improspatare generala a corpului, astfel de editii fiind lansate primavara sau vara.
Eau Fraiche sau Spray pentru corp
Asemanator la concentratie cu apa de colonie – 3-4% – acest tip de produs “light” este destinat folosirii pe portiuni mai mari de piele – parfum-spray pentru corp.

After shave
Aproape similar cu apa de colonie, after shave-ul este produsul in care concentratia de esente aromatice este de maximum 3%, efectul ingredientelor fiind si de calmare a pielii, iar procentul de alcool este mai mare tocmai pentru calitatile de dezinfectie si inchidere a porilor.

Vezi aici toata oferta de parfumuri de la eMAG!

2. Cum se alege un parfum pentru un cadou?

Sa cumperi un parfum pentru o femeie sau un barbat nu este deloc usor. Sugestii:

1.    Ganditi-va la ceva de lux, exclusiv, nu la ceva de zi cu zi, pe care si l-ar permite oricand – cel mai recent parfum lansat sau un set de produse din gama lui, pentru ingrijirea corpului;
2.    Se recomanda sa nu oferiti cadou acelasi produs, an de an. Daca insa stiti ca ii place un anumit creator, cumparati-i parfumul cel mai recent lansat de acesta in anul respectiv;
3.    O varianta: parfumul ei preferat in ambalaj mic, pentru poseta, astfel incat de-acum incolo sa il poata avea tot timpul cu ea;
4.    Planificati din timp achizitionarea unui set cadou ce contine parfumul preferat. De obicei, astfel de oferte apar in anumite perioade ale anului (sarbatori de iarna, de exemplu).

3. Notele parfumurilor

Notele sunt, de fapt, ingredientele care dezvaluie parfumul. Pot avea originea din plante (flori, tulpini, frunze), din extracte animale sau sunt produsi de sinteza chimica si farmaceutica. Noile tehnologii pot reproduce astazi aproape orice esenta a unui miros de pe pamant, incluzand aici mirosul de vata de zahar, de pamant proaspat udat de ploaie, sare de mare sau caramel.

Notele de varf (top notes)
Sunt cele ce ne atrag atentia imediat dupa pulverizarea pe piele. De obicei sunt usoare, cele mai volatile si aduc cu ele prima impresie olfactiva a parfumului (esentele de citrice, flori albe, lavanda, rozmarinul).

Notele de mijloc (heart sau middle notes)
La cateva secunde dupa pulverizare, notele de varf lasa loc celor de mijloc, mai intense si bogate. De obicei sunt florale sau fructate si aducand pe piele ceea ce specialistii caracterizeaza ca fiind “inima” parfumului.

Notele de baza (base notes)
Sunt cele mai persistente si ofera profunzime parfumului, avand si capacitatea de a fixa majoritatea celorlalte note. Din aceasta categorie fac parte, de exemplu: santalul, paciuli, ambra, moscul, vanilia, cedrul, lemnul de tonka.

4. Mic dictionar de termeni

Acord – se refera la gama de note caracteristice a unui parfum ce nu poate fi definita in mod mai simplu. De exemplu, acordul green se refera la continutul in esente din variate frunze si ierburi.

Acvatic – parfum cu note ce se aseamana cu mirosul oceanului, note usoare, proaspete, sportive. Se simt mai puternic intre notele de varf, in parfumuri feminine, dar mai ales in cele masculine.

Aldehide – familie traditionala de arome, obtinute prin sinteza, care au fost create pentru a imita mirosuri naturale.

Ciprat – miros ciprat, vine din limba franceza, de la Chypre, insula Cipru. Defineste o familie de arome moscat-lemnoase caracteristice acestei insule. Aromele ciprate se diferentiaza de simplul mosc, santal sau paciuli datorita includerii notelor de bergamota (o varietate de citrice). François Coty a introdus acest termen in 1917, odata cu parfumul Chypre.

Citric – miros proaspat derivat din notele cojii de lamaie, portocala, mandarina, grepfrut, lime, bergamota.
Clasice – sunt parfumurile care contin amestecuri echilibrate de note ale famillilor din care fac parte.

Condimentat – parfum ce contine extracte din condimente, de obicei in notele de mijloc. Cele mai des intalnite sunt: scortisoara, cuisoarele, piperul alb, piperul roz, nucsoara.

Florale – sunt parfumurile bazate pe note florale, astazi in numar extrem de mare (mii de note). Unele parfumuri contin doar o nota florala, altele contin mai multe esente florale, alaturi de cele fructate si lemnoase.

Fougere – este termenul care defineste notele si pafumurile bazate pe amestecul de lavanda, citrice, condimente, ambra si note lemnoase. Numele provine de la parfumul Fougere Royale lansat in 1882 de Houbignat, un celebru parfumier francez.

Fresh – parfumuri fresh – cele mai usoare, vesele si sclipitoare parfumuri, familia de parfumuri cu acelasi nume. De obicei, defineste un amestec de note acvatice, citrice, “curate”, green.

Fructate – Din 1995, “fructat” a devenit un termen foarte des intalnit in lumea parfumurilor, notele fiind fie clasice – mar, para, piersica, etc – fie exotice sau mai greu de conceput ca s-ar putea folosi intr-un parfum: zmeura, lycee, fruct de cactus, pruna, de provenienta naturala (extract) sau de sinteza.
“Inima “ parfumului – La cateva secunde dupa pulverizare, notele de varf lasa loc celor de mijloc pe care specialistii le caracterizeaza ca fiind “inima” parfumului.

Lemnos – aroma lemnoasa, note lemnoase – notele de baza ale unui parfum, ce se traduc prin esente de lemn pretios, vetiver, santal sau cedru.

Oriental – parfum oriental – parfumul carcaterizat de o bogatie, de o intensitate de note din care nu lipsesc cele derivate din rasini, asa cum sunt benzoin, opopanax, tonka, precum si cele de vanilie, dar si condimente.

Vezi aici toata oferta de parfumuri de la eMAG!

5. Depozitarea si pastrarea parfumurilor

Sa avem grija de parfumurile preferate nu este o “moda”, ci o necesitate. Recomandarile sunt urmatoarele:
–  Indiferent de concetratie, un astfel de produs trebuie ferit de lumina si caldura;
–  Nu se recomanda pastrarea parfumurilor in baie, datorita expunerii la temperatura variabila si umiditate;
–  Odata deschis si folosit parfumul puneti capacul bine la loc de fiecare data;

– Orice modificare de aroma, culoare sau prezenta unor depuneri in interiorul recipientului este semn ca parfumul nu ar mai trebui utilizat.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read