HomeDIVERSENewsIn - o noua agentie de presa

NewsIn – o noua agentie de presa

“Noua agentie de presa isi propune sa ofere produse foarte usor de folosit, cu un continut personalizat (…) Pornind de la ideea ca in fiecare zi in jurul nostru se intampla o multime de lucruri si ca suntem intr-o perioada plina de evenimente, ne-am propus sa le scoatem in evidenta pe cele cateva care au potentialul de a deveni evenimente cu impact asupra publicului, asupra pietei,

asupra fiecarui cetatean”, a spus directorul general al NewsIn, Andreea Rosca, in discursul de prezentare a noii agentii de presa.

Cu o redactie formata din circa 50 de jurnalisti si propunindu-si sa difuzeze circa 200 de stiri pe zi, NewsIn doreste sa se transforme intr-o “fabrica de continut”, bazata pe principiile jurnalismului profesionist.

“Nu vrem totusi sa raminem o simpla agentie ce ofera informatii neutre, incolore, ci – bazindu-ne pe discernamint – sa devenim o agentie de atitudine, fara culoare politica insa”, a declarat si Valeria Dorneanu, noul redactor sef al agentiei de presa.

Pina in luna septembrie, NewsIn este un serviciu fara plata, furnizand informatii 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, structurate pe patru domenii: Politic, Economic, Justitie-Interne-Eveniment si Externe-Integrare.

Acestora li se adauga serviciile NewsIn Agenda, un calendar interactiv al evenimentelor aflate in desfasurare si al acelora previzibile; NewsIn FotoEvents, care cuprinde un flux zilnic de fotografie si o arhiva fotografica a evenimentelor recente; si NewsIn Agora, un flux de comunicate prin intermediul carora partenerii agentiei pot anunta evenimentele importante.

Din toamna, odata cu introducerea serviciilor platite, NewsIn urmeaza sa lanseze produse noi – un serviciu de informatii video, continut specializat pentru site-uri sau un department de print media (publicatii business-to-business).

Produsele si serviciile agentiei sunt accesibile pe internet la adresa www.newsin.ro.

Agentia NewsIn face parte din grupul Realitatea Media, care mai cuprinde televiziunile Realitatea TV si The Money Channel, precum si grupul de presa Catavencu.

Implicatii
Lansarea agentiei de presa NewsIn se face intr-un moment de efervescenta si reconfigurare a pietei media in Romania.

Noua institutie va aduce, foarte probabil, o nota de dinamism si accentuare a concurentei pe o piata a agentiilor de presa dominata de Mediafax (parte a grupului Media Pro, ce detine circa 80 la suta din piata informatiilor), Rompres (agentia oficiala a statului roman) si alte citeva initiative private de mai mica anvergura (AM Press, Romnet, Amos News).

Fara sa o spuna explicit, NewsIn pare sa isi propuna pentru inceput sa devina concurentul principal al Mediafax, loc pe unde au trecut o buna parte dintre actualii jurnalisti NewsIn dar si oameni din departamentul de vinzari. Totodata, structura redactionala a NewsIn nu se deosebeste prin mai nimic de cea a Mediafax.

Ramine de vazut in ce masura NewsIn va reusi sa construiasca un brand vizibil in jurul unui nume mai putin prietenos.
“Cind am optat pentru NewsIn, am dorit un nume care sa fie scurt, care sa ne pozitioneze pe o piata de continut, care sa fie usor de tinut minte si sa fie curat”, a spus Andreea Rosca. “E vorba de informatia care intra, dar si de faptul ca suntem in actualitate”, a adaugat directorul general al agentiei de presa.

Pentru cineva mai putin familiarizat insa, NewsIn ramine o denumire deloc familiara sau explicita, un anglicism fara un echivalent exact in limba romana. In plus, un carcotas poate citi si New Sin – sau altfel spus Noul Pacat… al lui Vantu, in cazul de fata.

HotNews.ro, M.C., 03 iul 2006

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read