Marii sportivi, vedetele de cinema, presedintii de tara sau oamenii importanti de afaceri, toti pot fi caracterizati pe larg in functie de masina pe care o conduc. Chiar daca pare un cliseu, toata lumea recunoaste ca automobilul preferat spune ceva si despre personalitatea proprietarului ei.

Tocmai din aceste motive se spune ca vedetele de cinema aleg cu preponderenta masini sport, acestea fiind pentru multi un simbol al aventurii. Presedintii de state, politicienii, se orienteaza mai ales catre vehicule puternice si sigure.

Miliardarii in dolari, modesti in masini

Totusi, situatia se schimba cand este vorba de oamenii de afaceri cu multi bani. Cu foarte multi bani. Adica miliardarii planetei, cei mai bogati dintre bogati. Logic ar ar fi ca miliardarii sa se indrepte catre cel mai scumpe si mai luxoase masini.

Insa acest lucru nu se intampla intotdeauna. Nu vom gasi doar Ferrari sau Bugatti in garajele primilor miliardari ai planetei. Exista miliardari care au chiar automobile destul de banale sau de vechi. Bineinteles, in cele mai multe cazuri, ei au mai multe vehicule, dar, este un lucru stiut, ei prefera si folosesc constant doar putine din ele.

De asemenea, foarte multi miliardari detin si automobile de epoca, dar acestea sunt achizitionate doar pentru colectie. De obicei, ei circula cu una-doua din aceste masini. Iar in cazul multora, automobilul pe care-l conduc de obicei este fie suficient de vechi, fie este vorba despre un model ieftin.

Bill Gates, un sofer destul de modest

Surprinzator poate, Bill Gates nu circula cu un Maybach (ca alte personaje celebre). Nu conduce nici Bugatti si nici vreun Rolls-Royce, ci doua modele Porsche. Potrivit revistei Forbes, fondatorul Microsoft si cel mai mare filantrop al planetei merge la lucru cu Porsche din 1999.

Nici nu se pune problema ca Gates sa nu-si poata permite o masina mai luxoasa, dar lui ii place sa mearga cu Porsche-ul pentru ca “s-a obisnuit cu ea”. Ceea ce arata ca pentru unii, desi foarte bogati, exista motivatii mult mai importante decat banii.

Miliardari cu masina veche de zece ani

Un alt miliardar este magnatul media Warren Buffett. Nici el nu exceleaza in modele de masini scumpe. De altfel, Buffett este recunoscut pentru caracterul sau “generos”. El se deplaseaza cu un Lincoln Town Car din 2001. Nici vorba de Lexus sau de vreun model unicat.

Situatia este si mai “dramatica” daca ne referim la Ingvar Kamprad, fondatorul companiei suedeze de mobila IKEA, care are o avere estimata la circa 30 de miliarde de dolari. Kamprad detine un Volvo 240 GL, vechi de 14 ani. Va dati seama ce taxa de inmatriculare ar plati un roman care ar vrea s-o cumpere?

Mai mult chiar, desi este miliardar, Kamprad mai merge din cand in cand si cu autobuzul, si foloseste adeverinta de pensionar pentru a obtine bilete cu tarif redus.

Si asta nu ar fi nimic. Masina de 14 ani a lui Kamprad paleste in fata Porsche-ului lui Paul Allen. Cu o avere de 22 de miliarde de dolari, Paul Allen are un Porsche 959 Coupe din 1988. Vechime de 19 ani. Cu care nu poate conduce peste tot in lume pentru ca este foarte poluanta. Tocmai din aceata cauza, Allen si-a mai luat o masina. Ca sa fie sigur. O camioneta Mazda, tot din 1988.

Automobilul ramane o necesitate

Evident, nu toti miliardarii de pe Terra conduc masini ieftine. Unii se etaleaza in cele mai scumpe masini. Dar o parte a miliardarilor nu “traieste” chiar pe picior mare cand vine vorba de masini. Totusi, sa fim intelesi. Nu este vorba nici despre un sentiment de modestie dus la maximum. Nu.

Ci despre faptul ca acesti oameni extrem de bogati apreciaza masina in sensul ei clasic: de necesitate si atat.

HotNews.ro, Bogdan Asaftei, 17 feb 2007

SHARE

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here