HomeDIVERSEMEDIA INDEX - afla cine iti da stirile

MEDIA INDEX – afla cine iti da stirile

Vrei sa afli cine iti da stirile? Vrei sa afli cine ce detine in presa romana? Vrei sa afli ce alte interese economice au proprietarii de media? Vino miercuri, 3 mai 2006, orele 10:00. la Centrul pentru Jurnalism Independent, unde va avea lansarea portalului MEDIA INDEX, prima baza de date online a companiilor de presa din Romania.

Lansarea, care va avea loc la sediul CJI din Bulevardul Regina Elisabeta mr. 32, et.1 (intre Piata Kogalniceanu si Liceul “Lazar”) se inscrie in cadrul evenimentelor care celebreaza Ziua Mondiala a Libertatii Presei.

MEDIA INDEX este rezultatul unui proiect derulat pe parcurusul anilor 2005 – 2006, de Centrul pentru Jurnalism Independent, in parteneriat cu Centrul Roman pentru Jurnalism de Investigatie, Agentia de Monitorizare a Presei – Academia Catavencu si Asociatia Editorilor din Presa Online.

Programul a fost realizat cu sprijinul Ambasadei SUA din Bucuresti si al Ministerului Justitiei. El vine sa raspunda preocuparii majore fata de transparenta proprietatii de media si de impactul acesteia asupra independentei editoriale.

Incepind cu data de 3 mai, MEDIA INDEX va fi accesibil publicului la adresa www.mediaindex.ro.

Sectiunea “Proprietari” a bazei de date MEDIA INDEX contine informatii privind companiile de media, actionariatul acestora (pina la nivel de persoane fizice) si alte interese economice ale proprietarilor si administratorilor.

Informatiile continute au fost culese de o echipa de experti, in perioada octombrie 2005 – martie 2006, avind ca surse primare Oficiul National al Registrului Comertului si Consiliul National al Audiovizualului. Au fost consultate, de asemenea, baze de date internationale si au fost efectuate cercetari pe teren in Cipru, Elvetia si Germania.

MEDIA INDEX cuprinde o sectiune separata rezervata jurnalistilor, oferindu-le acestora posibilitatea de a se inregistra in baza de date, cu informatii referitoare la locatia, specializarea si experienta lor, inclusiv tehnicile jurnalistice si limbile straine pe care le stapinesc.

Aceasta sectiune, ce poate constitui o adevarata “bursa a jurnalistilor”, are rolul de a facilita schimburile profesionale interne si internationale si de a stimula cooperarea intre profesionistii de media. Inscrierea in baza de date se va face prin completarea unui formular online.

HotNews.ro, 02 mai 2006

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read