404 Not Found


nginx
Managementul proceselor de afaceri. Care sunt obiectivele ce trebuie să fie urmărite? | FashionLife.ro
HomeDIVERSEManagementul proceselor de afaceri. Care sunt obiectivele ce trebuie să fie urmărite?

Managementul proceselor de afaceri. Care sunt obiectivele ce trebuie să fie urmărite?

Termenul de BPM România este din ce în ce mai prezent în mediul business din țară, grație eficienței pe care o are întregul proces. BPM reprezintă managementul proceselor de afaceri și reușește să asigure o reducere reală a costurilor dintr-o companie și o eficientizare foarte bună a produselor și a serviciilor.

Ce presupune un BPM de bună calitate?

Un business management de calitate presupune mai mulți pași extrem de importanți:

• Abordarea bazată pe caz. Structura întregului flux de lucru este proiectată în jurul unui caz, cum ar fi o cerere internă, o reclamație sau o comandă. Procesul de business necesită rezolvarea acestui caz și se poate schimba în funcție de modul în care evoluează lucrurile. Rezultatele ar trebui să constea în optimizarea foarte bună a proceselor și în reducerea eforturilor.

• Standardizarea și parametrizarea. Sunt elemente care cresc foarte mult eficiența întregului proces și ușurează modul de administrare al acestuia. O bună standardizare poate să asigure un suport rapid și precis pentru utilizatori și de asemenea, poate să scurteze foarte mult timpul necesar pentru procesele de business;

• Detectarea erorilor. Un pas extrem de important într-un BPM este detectarea erorilor. Aceasta trebuie să fie timpurie, în așa fel încât costurile și întreruperile activității să fie cât mai mici și cât mai puține.

• Optimizarea tuturor rapoartelor. Această optimizare se face printr-o integrare automată a datelor din toate sursele disponibile, prin crearea unor praguri de performanță și prin monitorizarea detaliilor legate de proces. Vor fi monitorizate date precum durata, statusul documentelor și statusul fiecărei sarcini.

• Evitarea redundanțelor. Trebuie să se obțină, pe cât posibil, procese cât mai clare care să nu se dubleze. În felul acesta se pot genera economii substanțiale de bani și de timp.

Care sunt principalele obiective ale unui BPM?

Obiectivele BPM-ului sunt următoarele:

1. Eliminarea, pe cât posibil, a nevoii de executare manuală a sarcinilor. Practic, trebuie să se reducă efortul uman implicat în întregul proces;

2. Eliminarea posibilității de a apărea erori. Prin reducerea numărului de execuții manuale se poate obține cu rapiditate acest lucru, în condițiile în care sistemul are mult mai puține șanse să producă erori;

3. Reducerea timpului necesar pentru parcurgerea proceselor de business și obținerea unei creșteri a eficienței;

4. Obținerea unei transparente cât mai mari la nivelul întregii organizații.

Cum reușești să construiești un BPM eficient?

Procesul este unul pe termen mediu și lung. Acesta implică educarea angajaților în acest sens și implementarea unui software cât mai performant care poate să reprezinte instrumentul de bază al procesului de management. 

Odată implementat, dacă toți pașii au fost urmați cu exactitate, BPM-ul poate să fie cel mai eficient instrument de management al activităților dintr-o companie, indiferent cât de mulți angajați are și cât de multe procese trebuie să ducă la bun sfârșit.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Must Read